دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 12:19

کولیوند: ستادهای انتخاباتی با تأیید شورای نگهبان از دی ماه تشکیل می‌شوند/ تعامل کمیسیون شوراها با وزارت کشور در عرصه انتخابات

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشوراز تشکیل ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا از دی ماه خبرداد.
کد خبر : 104384

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام اینکه ستادهای انتخاباتی از نیمه دوم سال جاری تشکیل و فعالی می‌شوند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این ستادها احتمالا از دی‌ماه امسال فعالیت خود را آغاز می‌کنند.


نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه به احتمال بسیار زیاد شورای نگهبان، پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه سال 96 را قبول می‌کند، از این رو طبیعتا باید ستادهای انتخاباتی در دی ماه آغاز به کار کند.


وی گفت: بر اساس قانون، برگزاری هر انتخابات دارای یک روز شمار است، یعنی از زمان ثبت نام کاندیداها، موضوعاتی مانند رسیدگی به مدارک، بررسی صلاحیت‌ها، پیگیری عدم صلاحیت‌ها و اعتراضات مطروحه در دستور کار قرار دارد، بنابر این تشکیل ستادهای انتخاباتی از دماه سال جاری برای پیگیری همین مسائل است.


کولیوند ادامه داد: خوشبختانه با آغاز مجلس دهم، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تعامل مناسب و گسترده‌ای را با وزارت کشور و شورای نگهبان برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا آغاز کرده و قطعا این تعاملات آثار مثبتی را به دنبال دارد.


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، افزود: البته تمرکز بیشتر اعضای این کمیسیون بر نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا است، اما قطعا انتخابات ریاست جمهوری نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب